Post Icon

Syukur ALHAMDULLILAH......

Penduduk Pertaruh Nyawa Ketika Beribadat



Sedih melihat keadaan surau di PPRT Sepakat Jaya yang uzur dan serba daif, kerajaan negeri hari ini mengumumkan peruntukan RM250,000 bagi membiayai kos membaik pulih dan penyelenggaraan rumah ibadat bagi keselesaaan umat Islam di kawasan itu.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang kebetulan mengadakan Program Turun Padang ke Bota menjelaskan keadaan surau yang daif itu perlu dibaiki segera bagi membolehkan umat Islam di kawasan berkenaan dapat beribadah dengan lebih selesa.

Menurut sumber, surau berkenaan dibina pada awal tahun 1997 tetapi tidak dapat digunakan kerana struktur bangunan yang tidak kukuh.

Difahamkan, ia juga tidak mendapat kelulusan Jabatan Kerja Raya (JKR) Daerah.

Di penghujung tahun, kontraktor lain pula mendapat tender untuk membina semula surau yang separuh siap itu tetapi malangnya masalah sama berulang.

Penduduk mendakwa kontraktor berkenaan tidak melakukan kerja menambak tanah dan pilling dengan betul hingga mengakibatkan bahagian bawah bangunan surau mula mendap, sekaligus boleh mengancam keselamatan dan nyawa pengguna surau.

Turut membimbangkan apabila struktur surau mula condong ke bahagian kiri .

Namun, kehadiran dan pengumuman berita gembira daripada Menteri Besari itu akhirnya memberi harapan dan kelegaan kepada penduduk yang selama ini menanggung risiko bahaya ketika menggunakan surau berkenaan.




sumber dari : http://peraktoday.com/wp/?p=53893





apa yg teman leh katakan syukurlah.. sesungguh nya Menteri Besar Perak amat mengambil berat terhadap penduduk.. sehingga kan memberi bantuan kepada penduduk PPPRT Sepakat Jaya tuk membaiki surau yg uzur ini.. tahniah teman ucapkan....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

TIDAK AKAN BERULANG LAGI.....

apa yg berlaku pada kontijen negeri perak pada SUKMA tahun lepas bagaikan igauan ngeri...dan ini x kan berlaku lagi pada tahun ini.....itu janji DATO Zainol Fadzi Paharuddin ketika ditanya tentang persiapan atlet negeri Perak menjelang SUKMA 2012 di PAHANG....


menurut nye lagi.... “Saya bagi jaminan, tidak ada lagi sejarah ‘0’ pingat lagi, malah saya amat yakin kerana kali ini persiapan lebih rapi telah dilakukan berbanding pada Sukma terdahulu.

“Kita akan tapis setiap atlit ini melalui kejohanan-kejohanan yang mereka sertai sehingga bulan 4, sekiranya atlit itu dilihat tidak boleh menyumbang pingat maka kita tidak akan pilih.

“Daripada pemantauan yang pihak MSN lalukan, setakat ini prestasi atlit hari ini sudah sampai ke tahap 75%, kita masih ada 3 bulan lagi untuk membuat persiapan sebelum tiba Sukma 2012,”

oleh itu.....pihak MSN negeri mensasarkan untuk meraih 38 pingat pada Sukma akan datang.

Malah katanya, sasaran itu dilihat realistik dan tidak mustahil untuk dicapai memandang atlit-atlit sudah cukup bersedia untuk menempuh Sukma 2012.

diharapkan pada tahun ini..atlet dapat mengembalikan kehebatan PERAK.. didalam kancah SUKMA....dan akan memberi kilauan emas yg telah mereka sasarkan..

yob harap.. atlet perak.. boleh melakukan nye... hehehehe MOH KITE...... PERAK BOLEH... .....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

tahniah pada peserta BATU GAJAH MTB JAMBOREE

PERGHHHH apa yg teman dapat tau la.... smalam... batu gajah dipenuhi dengan ratusan peserta tuk MTB Jamboree...... event ini telah diadakan dengan jaya nye kerana peserta jamboree ini ada lebih dari 900 orang.. ate bior benor.. hahah.. tapi itu lah hakikat nye...
syabas kepada MAJLIS DAERAH BATU GAJAH kerana telah pun membantu tuk merealisasikan... event ini.....
event ini diadakan selama 2 hari iaitu pada 24 dan 25hb MAC.....
manakala acara utamanye ada pada 25hb MAC.. dimana acara ini telah dirasmikan oleh DATO’ HAJI JAMRY BIN HAJI SURY D.P.M.P.,P.M.P.,A.M.P) Yang Dipertua MDBG.....
Acara ini juga telah disertai oleh beberapa artis terkenal seperti Ezlyn. Bandi Amuk serta DUTA tuk TAHUN MELAWAT PERAK 2012.. iaitu DATUK AC MIZAL....

apa pun teman ucapkan syabas la pada deme suma yg telah sertai acara ini.... syabas semuanya.. ...~~!!!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

ahlil nujum pak belalang!!!!!

Jangan Jadi Seperti Pembangkang Hanya Pandai Buat Ramalan: DS Zambry

“Kita sudah buat persiapan tetapi kita tidak mahu jadi seperti pembangkang yang kerjanya hanya pandai membuat ramalan….saya tidak tahu ahli nujum mana yang mereka panggil untuk membuat ramalan tentang pilihan raya”.
Demikian kenyataan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir ketika mengulas mengenai persiapan Barisan Nasional (BN) Perak bagi menempuh pilihan raya akan datang.
itu lah yg dikata kn oleh MB PERAK... ate.. komer.. jng la pikior bebenor.... die bukan nye ahlil nujum nk nilik nilik pasal pilihan raya.. yg pastinye sudah siap sedia bersama jentera nye tuk menghadapi pilihan raya ini...
Tambahnya, beliau tidak mahu bertindak seperti sesetengah pemimpin Pakatan Rakyat negeri yang lebih gemar membuat ramalan-ramalan tertentu yang kononnya sokongan rakyat terhadap mereka meningkat dan mampu mendapat undi lebih ketika pilihan raya nanti.
“Saya tidak mahu menjadi seperti Ngeh Koo Ham yang selalu membuat ramalan atau spekulasi kononnya mereka akan menang dalam pilihanraya akan datang,” katanya.
Setakat ini katanya, di peringkat negeri, BN sudah pun berada dalam keadaan bersiap sedia termasuklah persiapan dalam jentera parti yang telah diperkemaskan lagi selain mengenalpasti calon yang berpotensi.
Walaupun senarai calon telah disiapkan, menurut Zambry, analisa mengenai calon masih perlu dilakukan dan diperhatikan dari segi tahap pencapaian dan gerak kerja yang dilakukan.
“Saya tidak mahu ia menjadi satu senarai yang statik, kerana kalau satu senarai yang statik maka ia boleh dilihat sebagai satu senarai yang tidak bijak kerana penilaian kepada persembahan dan pencapaian mereka mesti berada dalam keadaan yang sentiasa baik.
“Meskipun nama sudah ada dalam senarai calon dan difikirkan layak untuk jadi calon dalam pilihan raya, namun sekiranya ada di antara mereka gagal menunjukkan pencapaian yang baik maka perubahan mungkin berlaku.
“Mungkin di peringkat tertentu mereka mempamerkan sesuatu yang baik tetapi setelah mengetahui nama mereka tidak ada dalam senarai calon maka individu terbabit mula mempamerkan pencapaian yang tidak baik.
“Atas sebab itu kita tidak mengguna pakai senarai yang statik dan mereka ini akan sentiasa dipantau dari segi pencapian secara berterusan,” katanya lagi.
Sehubungan itu katanya, seseorang calon itu tidak akan hanya dinilai atas dasar tertentu sebaliknya aspek pencapaian dan hubungan dengan rakyat juga dititikberatkan.
Justeru, Zambry mengingatkan pemimpin BN negeri supaya mengekalkan hubungan rapat dengan rakyat selain mengenalpasti masalah yang wujud bagi membolehkan kerajan negeri mengatasinya pada kadar segera.
Katanya, sekiranya di sesebuah kawasan yang mempunyai masalah dan pemimpin tidak selesaikan segera, ia mungkin memberi kesan kepada pilihanraya.
Atas faktor itu jelasnya, program lawatan turun padang sentiasa dilakukan ke serata kawasan untuk memastikan segala persiapan jentera dalam keadaan baik selain mengekalkan semangat ahli BN pada tahap yang tinggi

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

perghhhhh VVVVVVRRRRRRRRRRROOOOOOOOOMMMMMMMM

HURM... apa lagi komer... hehehe pada semua belia yg hebat.. moh le... sertai event ni.. hahaha pada nk tonton ke.. mahupun nk sertai event ni tuk tunjuk kan kehebatan anda.. hehhe



Ultra Racing KBS INTEGRATED MOTORSPORT CARNIVAL PROGRAM

Ultra Racing KBS DRIFT CHALLENGE SERIES 2012 ROUND (1)

Ultra Racing KBS GYMKHANA CHALLENGE SERIES 2012 ROUND (1)

Tom's Sticker AUTOSHOW KBS INVITATION BY MDC PUTRAJAYA 2012

-------------------------------------------------------------

Ultra Racing KBS DRIFT CHALLENGE PUTRAJAYA 2012 ROUND 1

DATE: 30 MARCH - 1 APRIL 2012
PLACE: KBS DRIFT TRACK 1,PRESINT 4,
PARKING PALACE OF JUSTICE
TIME: 10.00am-5.00pm
(30 MARCH Register)
CONTACT NO :
LOYAI : 01930700808
KUMAI : 0129763636
MR J : 0122522204
RAFIQ : 01111239367

Ultra Racing KBS GYMKHANA CHALLENGE PUTRAJAYA 2012
DATE: 30 MARCH - 1 APRIL 2012
PLACE: KBS DRIFT TRACK 2,PRESINT 4,
PARKING PALACE OF JUSTICE
TIME: 10.00am-5.00pm 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

ada apa dengan PROSTOC@YOSATO~~~!!!!!

apa yg telah boleh katakan.. berpuluh puluh kelab kereta yg berada di perak@ipoh ini...seperti kelab kete satria... kelab kete myvi.. kelab kete viva dan sebagainya.... tapi teman paling tabik pada kelab kete satria PROSTOC..... sudah berada di ipoh selama 3 tahun....

PROSTOC yg dulu bermaksud PROTON SATRIA OWNER CLUB tetapi kini telah berubah nama kepada PROJECT SATRIA OWNER CLUB.....Dimana... prostoc juga adalah salah satu kelab yg berada dibawah jajah kelab kereta terbesar satria iaitu YOSATO...

berbagai bagai cabaran n dugaan kelab ini tempuhi tuk bertapak di kaki sendiri.. akhirnya kelab kete satria PROSTOC dikenali ramai....mempunyai ahli seramai 54 org yg berasal dari seluruh pelusuk di negeri perak....
berbagai program yg telah mereka sertai seperti konvoi bersama pemimpin... program bersama anak anak yatim... dan mcm mcm lagi.......

Insyallah pada tahun ini... akan mengambil penyertaan sekiranya ada jemputan dari mana mana.. seperti himpunan belia tahun 2012..... pada tahun lepas... YOSATO telah menyertai himpunan ini... dan impak nye sungguh luar biasa.. Oleh itu kelab kereta ini sentiasa menyahut seruan dari kerajaan tuk mendekat kan lagi diantara dikalangan belia seperti kami kepada negara yg tercinta ini......







salah satu event yg teman n kelab kete teman turun padang tuk karnival hari belia pada awal tahun ini di MALIM NAWAR PERAK......

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

MENYAMAR SEBAGAI PEGAWAI SPR

Huhuhuhu apa ke hey nye telah berlaku ni.... siap ada mahasiswa kite nie nak menyamar sebagai Pegawai SPR.....Mengapa harus dihasut mahasiswa ini tuk melakukan perkara seperti ini.... bior kan aje deme blajor dengan tenang... demi masa depan mereka.... jng lah kita menghasut mereka tuk melakukan perkara seperti ini...

BN Lembah Pantai telah membuat laporan polis mendakwa 3 mahasiswa dari Universiti Awam menyamar sebagai Pegawai SPR.
Kejadian ini berlaku di Kuala Lumpur di kawasana perumahan awam Pantai Permai dan Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kerinchi.... kehadiran deme ini semata mata konon nye bertujuan untuk mengadakan bancian mengesan pengundi hantu dikawasan tersebut..... dan ini menambah kan kekeliruan dan kecurigaan kepada seluruh penduduk di sekitar kawasan tersebut.Sebelum deme smp ke kawsan itu... deme sudah dikesan di kawasan lain iaitu dikawasan PPR Seri Cempaka dan Flat Seri Pahang.....

Mereka bertiga dikesan mengedar risalah berbaur hasutan di setiap peti surat milik penduduk yg tertera akan gambar  ahli parlimen PKR Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar.

Dengan berlaku sepeti ini dapat mengelirukan dan salah faham dikalangan masyarakat mengenai tujuan kerajaan BN memperkenalkan Skim Pembiayaan Khas Program Penjualan Rumah Projek Perumahan Rakyat Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) dan Perumahan Awam Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) di Wilayah Persekutuan


sumber dari berita harian online.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

PMAP dan KERAJAAN NEGERI PERAK MENGANJURKAN PERTANDINGAN MUAYTHAI PERINGKAT ANTARABANGSA

dengan berbesar hati.. pihak PERSATUAN MUAYTHAI AMATUR PERAK  berasa gembira dengan kerjasama Kerajaan Negeri Perak menganjurkan PERTANDINGAN MUAYTHAI peringkat antarabangsa...
Ini julung kali nya PMAP dan Kerajaan Negeri menganjurkan pertandingan seperti ini....
Pertandingan ini akan diadakan pada 31hb Mac 2012 bertempat di GYM MUAYTHAI di Jalan Watson@ di padang polo.....
Dikatakan pertandingan ini menemukan jaguh muaythai dari negara kita iaitu Malaysian dan dari negara Thailand...
Kita sedia maklum bahawa Thailand adalah terkenal dengan sukan ini.. tetapi.. boleh dikatakan negara kita juga mempunyai jaguh jaguh..
MAri kita ramai ramai untuk datang member sokongan kepada peserta kita di hari pertandingan itu......


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

manakah akal nye...

SiAPA YG HARUS DI PERSALAHKAN.......
mana kah perginya kemanusian...
mana perginya kasih syg
apa kah salah nya smp ini terjadi....
 renung renung kan dan fikir fikirkan......

BREAKING NEWS} Takziah Buat Keluarga Nurul Nadirah - Al-fatihah...

Mayat rentung disahkan Nurul Nadirah

JOHOR BAHRU – Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supt Roslan Zainuddin hari ini mengesahkan mayat rentung ditemui di Nusa Damai, dekat Seri Alam pada 8 Mac lalu sebagai kanak-kanak malang yang dilaporkan hilang sebelum ini iaitu Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau lebih dikenali sebagai Dirang.

Beliau berkata, hasil ujian yang dikeluarkan oleh Jabatan Kimia hari ini mengesahkan perkara itu berdasarkan hasil ujian DNA yang dijalankan terhadap mayat terbabit.

"Berdasarkan pemeriksaan dijalankan di tempat kejadian, kami menemui serpihan tulang dan berjaya mendapatkan sampel DNA yang kemudiannya dihantar ke makmal dan sepadan dengan DNA ibunya,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. – BERNAMA

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

tahniah.....

dari hari ke hari... kita lihat ..akan permainan dato lee chong wei amat lah... kosisten.. oleh itu.. beliau mmg berhak tuk dikatakan jaguh dlm kancah arena badminton.... dengan kesungguhanya... beliau sekali lagi menempah nama untuk berlawan didalam perlawanan badminton lelaki final di ALL ENGLAND....
oleh itu rakyat MALAYSIA berbangga memilikinya....

Syabas DATO LEE CHONG WEI.........

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Post Icon

welcome to the blogers world

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS